Translate

tisdag 15 augusti 2017

En bra start på semester!

Igår hade vi en superskön dag i 32 graders värme. Inte ett moln på hela dagen!

Vi vaknade i hyffsad tid men som överallt annars jag befinner mig på jorden så jobbar vi även här med tidsomställning. Inte 9, 7 eller 6 timmar som man är van med, utan 1 timme bara. Men det gör rätt mycket ändå när man vill komma upp i tid. Men är det semester så är det. Att jobba med tidsskillnad och nattjobb tär på kroppen, så den här veckan hade jag sett mer än fram emot.

Flyget hit gick som smort. Excellent service med Purser Silvia i spetsen! Presenterar mig fortfarande som en anställd på Apollo när jag kliver ombord ha ha. Va fasen att man aldrig kan ställa om sig. Hade köpt till att sitta på rad 1 som vanligt. Detta gör man Online innan.. Där har man full koll på nya köket och man får se hur piloterna jobbar en stund. Känns ju liksom precis som hemma. Helt nya Neo hade levererats för endast en vecka sedan. Allt doftade nytt. Superfin maskin. Det enda jag satt och tänkte på var hur hårt det hade varit att sitta en längre sträcka. Hårda säten.. Tur man har en mjuk rumpa ;)
Barnen fick mat innan dryckesvagnen kom ut, vilket var kanon. Supergod lasagne som jag själv hade velat äta en portion av. Vi vuxna fick mat efter det hade serverats dryck. Kyckling i currysås och ris. Som sagt, hade hellre velat haft den där lasagnen..

Väl framme hade solen börjat gå ner bakom bergen. En kort transfer med buss tog oss ca 20 minuter till hotellets övre del. Den sista biten skulle vi byta till en mindre buss. Små och smala vägar här i Grekland är vanligt. Incheck gick lika smärtfritt som allt annat under dagen. Glada och trevliga hotellanställda välkomnade oss med dryck och ett restaurangbesök. Det var sent men det var ändå planerat att vi skulle få något i magen innan vi gick och la oss. Bra service!

Hotellrummet är helt ok. Men det är stort och balkongen är mer än rymlig med en fantastisk utsikt över både pool och strand. Solnedgången är magisk!

Vi har All Inclusive men det märks inte. Vi har inga armband och man slipper sitta i en bullrig buffématsal på luncherna. Vi åt ala carte igår. Grekisk sallad och svärdfisk är grejer det! Idag är det strejk här så då är allt stängt.. Buffé hela dagen med andra ord. Strejk är vanligt här i Grekland så det är inget nytt.. I morgon blir allt som vanligt igen.